Képzésünkről



A képzésünk célja, hogy a résztvevők megismerjék a tréneri szakma alapelveit, legfontosabb fogalmait, összefüggéseit, és ezek ismeretében alkalmassá váljanak arra, hogy a nagy kép ismeretében próbálják ki tudásukat a gyakorlatban. Minden tudásunk és tapasztalatunk a hallgatóinké.

Első napok: Bevezetés, a program alapozása, egyéni motivációk.
A résztvevők megismerik, milyen tanácsadási módszerek vannak, és közülük különösen módszertanilag mi a tréning, coaching, mentoring. A módszereken belül nagy hangsúly lesz a tréningen, kiemelt téma a tréner felelőssége, szerepe, eszközei, funkciói és az elvárások a trénerrel szemben.
Következő rész: a tréningrésztvevők fő típusai, résztvevők kezelése, csoportdinamika megteremtése, fenntartása, tréning nyitása és zárása. Majd következik a tréningek felépítése, a tréning fő elemeinek bemutatása.

Amikor az elméleti alapok már megvannak, jönnek a helyzetgyakorlatok, szituációs játékok tervezése, felépítése és facilitálása. Hogyan adhatók át tréningen gyakorlatiasan, játékosan az elméleti anyagok? A feladatok kiadásának, facilitálásának és kivezetésének folyamata.
Az első hetekben a résztvevők megismerik a tapasztalati tanulás feltételeit, folyamatát és ezek használatát a tréningek során. Belekóstolnak a prezentációs és facilitátori ismeretekbe, gyakorlatban megmutatjuk a tudatos tréneri jelenlétet egy tréningnap során, és a tréningekre történő tudatos felkészülést.

Extra ismeretek: Online eszközök használata a tréningek során, konkrét eszközök bemutatása, használatuk, funkcióik, használhatóságuk egy tréningnap során. Digitális tréningek a covid-19 óta. Online eszközök gyakorlati használata, komplex blokkok tervezése, vezetése és kivezetése, tréneri visszajelzések gyakorlása.
Emellett betekintést adunk a trénerek értékesítési munkájába, azaz a megrendelői igényfelmérésbe, koncepció készítésébe, ajánlatok megírásába, visszajelzések kérésébe tréningek utókövetésébe, forgatókönyv megírásába.
Konkrét tréneri praktikáink: Tréningre való felkészülés, tréningterem előkészítése, mentális felkészülés, tréning nyitása, tréneri hitelesség megteremtése, tréneri bemutatkozás.


Facilitátori ismeretek, feladatok kiadásának, facilitálásának és kivezetése, tapasztalati tanulás körülményeinek és lehetőségeinek megteremtése. Eszközhasználat a tréningteremben: mit, mikor és hogyan használj a nap során?
A képzés második felében jönnek a helyzetgyakorlatok, szituációs játékok, csoportkezelés, nehéz résztvevők kezelése a gyakorlatban, ezekben a hetekben van lehetőség hospitálásra és a vizsgán is egy tréningblokkot kell bemutatni a kapott tétel leírása szerint.